Hemmelige meninger i logoer

07 maj 2018 Anders Lundtang Hansen
Hemmelige meninger i logoer

Et firma logo skal gerne være et eksempel på et firmas vision og mision og gennem mange år afspejle, hvad man gerne vil udtrykke med ens virksomhed.

I dette indlæg vil vi præsentere dig for nogle kendte logoer, hvor du måske har overset nogle symboler eller tegn, der måske/måske ikke var tiltænkt til at begynde med, da man fandt på logoet til firmaet.

Fed-Ex: Leveringsfirmaet er nok ikke så kendt herhjemme i Danmark, men du kan nok genkende deres logo, når du ser det, og når du gør det, vil du måske lægge mærke til, at der mellem det sidste “e” og “x” danner sig en pil.
Det er da meget passende for et leveringsfirma, og nu vil du garanteret altid lægge mærke til den detalje.

Amazon: Måske har du prøvet at købe produkter via firmaet Amazon og konstateret, at de godt nok har mange forskellige varer på lager.
Det afspejler sig faktisk i deres logo, hvis du har lagt mærke til det: Der går nemlig en lille pil fra det første “a” til det sidste “z”, hvilket passer meget godt med udtrykket, at de har alt “fra ‘a’ til ‘z'”.

NBC: Vi bliver i det udenlandske og retter opmærksomheden mod TV-kanalen NBC, der er kendetegnet ved at have en påfugl som logo, og det er slet ikke tilfældigt.
For på et tidspunkt ville man gerne øge salget af farve-fjernsyn, og så var det jo passende, at man kunne tænde for apparatet og med det samme se en palet af mange farver i form af et logo – nemlig NBC’s.

Toblerone: Her indvender du måske med det samme, at du godt ved, at chokolademærkets logo med et bjerg afspejler et virkeligt bjerg, men har du så også lagt mærke til, at der er en bjørn foran på bjerget?
Den er formet som en store hvide plet forrest, vægtet mod venstre.

 

Flere Nyheder